February 27, Thursday
CONFESSION OF SINS
1 JOHN 1: 6-10
If
we claim, “We don’t have any sin,” we deceive ourselves and the truth is not in
us.
1 John 1:8 (CEB)
We Presbyterians have certain
problems with handling themes related to sin: it is true that in our liturgies
we do not neglect time for confession, but in general, it is something more
routine and stereotyped. Do we really
feel like we are sinners?
The catholic practice links
confession with presenting oneself before a priest, in order to rule and
sentence the absolution, through specified requirements. Within our reformed
tradition, the practice follows the necessity of recognizing human sin, always
present, as an obstacle to our communion with one another and with God.
Reviewing a book of prayers by Walter
Brueggemann, I was struck that this scholar in the Old Testament mentioned in some
of the prayers the sad reality of our constant distorting of the Biblical God;
he affirmed that we go around making interpretations that accommodate us, we
misrepresent the divine order such as it is presented. Our nature continues ignoring our sinfulness
in this intent to be “as gods”.
Prayer: Holy God, do not let us fall into
the temptation to feel comfortable with our own versions of how to fulfill your
will. Give us humble hearts to confess our
faults and to obey you. Through Jesus Christ, Amen.
Translation by Deborah McEachran
Febrero 27, jueves
CONFESION DE PECADOS
1RA JUAN 1: 6-10
Si afirmamos que no tenemos pecado, nos
engañamos a nosotros mismos y no tenemos la verdad
1ra Juan 1:8
Nosotros
los presbiterianos tenemos cierto problema para tratar los temas relacionados
con el pecado, cierto es que en nuestras liturgias no falta un tiempo para la confesión,
pero por lo general es algo más bien rutinario y estereotipado. ¿Cuán realmente
nos sentimos pecadores?
La
práctica católica vincula la confesión a presentarse ante un sacerdote, para
que este dictamine y sentencie la absolución, con determinados requisitos por
medio. Dentro de nuestra tradición reformada la práctica obedece a la necesidad
de reconocimiento del pecado humano, siempre presente, como obstáculo para
nuestra comunión unos con otros, y con Dios.
Hojeando
un libro de oraciones de Walter Brueggemann, me impactó que este especialista
en Antiguo Testamento menciona en algunas de ellas la triste realidad de
nuestro constante distorsionar al Dios bíblico; él afirma que vamos haciendo
interpretaciones que nos acomoden, tergiversamos la orden divina tal como se
nos presenta. Nuestra naturaleza sigue desconociendo nuestra pecaminosidad en
ese intento de ser “como dioses”.
Oración: Dios santo, no nos dejes caer en la tentación de
sentirnos cómodos con nuestras propias versiones de cómo cumplir tu voluntad.
Danos corazones humildes para confesarte nuestras faltas y obedecerte. Por
Jesucristo. Amén.
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