Saturday, July 24, 2021

 Saturday, July 24

LORD, FORGIVE ME

Psalm 51

Have mercy on me, O God, according to your steadfast love; according to your abundant mercy blot out my transgressions.

Psalm 51:1 (NRSV)

            Everyone can receive forgiveness from God if they are truly repentant.

            Forgiveness has the power to heal. It is a marvelous gift that God gives us because Jesus Christ has already paid the price of our sins on the cross. Nevertheless, the scars of sin can remain for a long time. Sometimes sins are carried in a person’s heart to the point that it becomes impossible to live like that.

            If you are repentant and suffer because of past sins, pray Psalm 51. Ask forgiveness from God and trust that grace is so superabundant as to wipe out forever all that has tormented you and what you have confessed in repentance.

            When God holds us in his arms and sees our contrite heart, our remorse, and our sorrow, he comforts us, pardons us, and restores our soul. With God’s forgiveness, it is possible to move on with hope and faith.

 

Prayer: Lord, we know that forgiveness of my sins is a marvelous gift on your part, Allow me to enjoy it. Amen.

 

Translation by John Potter

 

 

Julio 24,  sábado

PERDONAME SEÑOR

Salmo 51

Dios mío, tú eres todo bondad, ten compasión de mí; tú eres muy compasivo, no tomes en cuenta mis pecados.

Salmo 51:1

            Todas las personas pueden recibir el perdón de Dios si están verdaderamente arrepentidas.

            El perdón tiene el poder de sanar. Es un don maravilloso que Dios nos da, porque Jesucristo ya pagó el precio de todos nuestros pecados en la cruz. Sin embargo, las cicatrices del pecado pueden permanecer por mucho tiempo. A veces los pecados se cargan en el corazón de una persona a tal punto que se torna insoportable vivir con eso.

            Si usted está arrepentido y sufre por los pecados del pasado, ore el Salmo 51. Pida perdón a Dios y confíe que la gracia es tan superabundante como para borrar para siempre todo lo que le atormentaba y que ha sido confesado en arrepentimiento.

            Cuando Dios nos sostiene en sus brazos y ve nuestro corazón contrito, nuestro remordimiento y nuestra tristeza, Él nos consuela, nos perdona y restaura nuestra alma. Con el perdón de Dios, es posible seguir adelante con esperanza y fe.

 

Oración: Señor, sabemos que el perdón de mis pecados es un regalo maravilloso de tu parte. Permíteme disfrutar de él. Amén.

No comments:

Post a Comment