Wednesday, April 8
POSTHUMOUS PRAISE
LUKE 23:50-56
For to me, to live is Christ…
Philippians 1:21
The moment someone dies that person immediately becomes “good,” even those
who were our most impeccable detractors.
Through fear or hypocrisy it is said: “the poor guy, he was such a good
person,” but alongside this custom there is another one that is no less
private: that of rendering tribute to
the remains of the dead person.
Joseph of Arimathea represents posthumous praise, in other words, the
person who renders a late tribute. No
one can deny that even a posthumous gesture is worthy of being taken into
account.
We often think that we have plenty of time to establish a relationship
with Christ. Joseph of Arimathea thought so as well and arrived only in time to
do so at the tomb. The need to bring our life face to face with the Gospel of
Christ is urgent; neither deadlines nor slowness are permitted. Christianity is
not a promise for the dead, but rather a challenge and a way of living for those
of us who have yet to face the final exit. Tomorrow is too late.
Jesus doesn’t need us later; he needs us now. Let us think about those who are walking
around dead through life and let us also give thanks to God for those who died
but whose past history and Christian witness continue to live among us.
Prayer: Thank you, Lord, for allowing us to feel you
alive among us. Amen.
POST MORTEN LAUDATOR
LUCAS 23:50-56
Porque para mí el vivir
es Cristo
Filipenses 1:21
Siempre que uno muere se
convierte inmediatamente en “bueno” aun aquellos que en vida fueron nuestros
más impecables detractores, por temor o hipocresía se dice: “el pobre, era tan
bueno”, pero unida a esta costumbre hay otra no menos privada; la de rendir
tributo a los restos del fallecido o fallecidas.
José de Arimatea en el
proceso de la crucifixión representa el Post Morten Laudator, o sea, aquel que
rinde un tardío tributo. Nadie puede negar que su gesto aunque póstumo sea
digno de tomarse en cuenta.
No pocas veces pensamos
que sobra tiempo para establecer nuestras relaciones con Cristo. José de
Arimatea también lo pensó y sólo llegó a tiempo para brindar en el sepulcro. La
necesidad de enfrentar nuestra vida con el Evangelio de Cristo es urgente, ni
admite plazos ni atrasos. El cristianismo no es una promesa para los muertos,
sino un reto y una manera de vivir para los que no hemos enfrentado la partida
definitiva. Mañana es tarde.
Jesús no necesita de
nosotros después, sino ahora. Pensemos en aquellos que andan muertos por la
vida y también demos gracias a Dios por aquellos que murieron y con su pasada
historia y su testimonio cristiano sigue
viviendo entre nosotros.
Oración: Gracias, Señor porque
nos permite sentirte vivo entre nosotros. Amén.
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