Tuesday, June 22, 2021

 Tuesday, June 22

AMBASSADOR FOR CHRIST

2 Corinthians 5:16-21

So we are ambassadors for Christ, since God is making his appeal through us; we entreat you on behalf of Christ, be reconciled to God.

2 Corinthians 5:20 (NRSV)

            An ambassador is an official representative, and to be reconciled means to return to a relationship. There are at least two truths in today’s verse. First, we are ambassadors. When we are converted, we are given the responsibility for being official representatives of Christ. It is up to us to promote the good news of Jesus Christ and his love to the world. Second, our message is of reconciliation. We are called to help people who are removed from God to resume a relationship with God by means of the good news. We can send this message in many ways,

            An easy and effective way is to reach out to those around us, praying for them. If someone says to you that they are offended or troubled, ask if you can pray for that person. I have done that and to this point no one has told me no. Jesus died on the cross for each one, not for you and for me. We are called to be disciples: ambassadors of Christ to a lost and hurting world.

 

Prayer: God, thank you for letting us be your representatives here on earth. Empowers us so that our words and actions can spread the good news of yourlove. Amen.

 

Translation by John Potter

 

Junio 22,  martes

EMBAJADOR DE CRISTO

2da Corintios 5:16-21

Somos embajadores de Cristo, como si Dios los exhortara a ustedes por medio de nosotros: En nombre de Cristo les rogamos que se reconcilien con Dios.

2 Co. 5:20

            Un embajador es un representante oficial, y ser reconciliado significa volver a una relación. Hay al menos dos verdades en el versículo de hoy. Primero, somos embajadores. Cuando nos convertimos, se nos da la responsabilidad de ser representantes oficiales de Cristo. Depende de nosotros promover las buenas nuevas de Jesucristo y su amor al mundo. Segundo, nuestro mensaje es de reconciliación. Estamos llamados a ayudar a las personas que están lejos de Dios a reanudar una relación con él por medio de las buenas nuevas. Podemos enviar ese mensaje de muchas formas.

            Una forma fácil y efectiva es alcanzar a quienes nos rodean, orando por ellos. Si alguna persona le dice a usted que está ofendida o atribulada, pregunte si puede orar por ella. Yo lo hago y nadie me ha dicho que no hasta la fecha. Jesús murió en la cruz por cada uno, no solo por usted y por mí. Estamos llamados a ser discípulos: embajadores de Cristo a un mundo perdido y herido.

 

Oración: Oh Dios, gracias por permitirnos ser tus representantes aquí en la tierra. Capacítanos para que nuestras palabras y acciones puedan esparcir las buenas nuevas de tu amor. Amé‚n.

No comments:

Post a Comment