Friday, February 10, 2023

February 10

JOY AND VICTORY

Romans 15:1-18

May the God of hope fill you with all joy and peace as you trust in him, so that you may overflow with hope by the power of the Holy Spirit. (NIV)

Romans 15:13

There are so many negative and discouraging things occurring in our area. Our patience is depleted. Nothing appears to be going well. Our agitated style of life wears us down and tires us.

Some days ago, someone asked me how I was. My reply was, “Okay, given the circumstances.” In that same moment I felt God was talking to me. I was trying to put on an optimistic face in that panorama that caused me so much discouragement.

How can I find true victory and joy in all circumstances? I realize that I had been focused on erroneous actions. The Lord tells us that our thoughts should be  be honest, upright, beneficial, and praiseworthy. When we are tempted, we get depressed. The solution is to fully rest in that God of hope.

 

 Prayer: Thank you, Lord, for giving me the victory. Help me to rid myself of negative ideas and meditate upon you. Cleanse my soul and fill me again with your blessed presence. Amen.

 

Translation by John Walter

 

Febrero 10

¡GOZO Y VICTORIA!

Romanos 15:1-18

Que el Dios de la esperanza los llene de toda alegría y paz a ustedes que creen en él, para que rebosen de esperanza por el poder del Espíritu Santo

Romanos 15:13

Hay tantas cosas negativas y desalentadoras ocurriendo a nuestro alrededor. Nuestra paciencia se agota. Nada parece estar bien. Nuestro agitado estilo de vida nos desgasta y nos cansa.

Hace unos días alguien me preguntó cómo estaba. Mi respuesta fue: “Bien, dadas las circunstancias”. En ese mismo momento sentí que Dios me hablaba. Estaba tratando de jugar un papel optimista en este panorama que me causa tanto pesar.

¿Cómo puedo encontrar la victoria verdadera y el gozo en todas las circunstancias? Me doy cuenta de que he estado concentrada  en acciones equivocadas. El Señor nos dice que nuestro pensar sea honesto, recto, puro beneficioso y digno de elogio. Cuando somos tentados, nos deprimimos. La solución está en descansar plenamente en ese Dios de la esperanza.

 

Oración: Gracias Señor, por darme la victoria. Ayúdame a echar afuera las ideas negativas, a meditar en ti. Limpia mi alma y lléname de nuevo con tu bendita presencia. Amén.

No comments:

Post a Comment