Tuesday, March 5, 2019

Tuesday, March 5 WHAT SHALL I DO, LORD? ACTS 22:6-16


Tuesday, March 5
WHAT SHALL I DO, LORD?
ACTS 22:6-16
 for you will be his witness to all the world
of what you have seen and heard.
Acts 22: 15 (NRSV)
For Christ's encounter with Saul on the Damascus road to become something more than an unusual personal experience, Paul recognized that this vision demanded action on his part.
By virtue of salvation being a gift, a work of divine grace, some people think that, since they are Christians, they don’t need to do more than confess faith in Christ. Of course, it is not about achieving a place in the Kingdom of God. Certainly, we are saved by grace, but if salvation means anything to us, if it has power to be a good influence on those around us, we need to be doers of the word and not hearers only. To accept the life that Jesus imparts, as an incomparable gift, and not to transform this life into action, is to deprive us of the joy of salvation. Every day that dawns brings us new evidence of the goodness of God. So what better way to start our work, but asking Him to show us the best way to serve him.

Prayer: Gracious and merciful God, teach us today the way to better show our gratitude for your many blessings. Deliver us from depriving others of the joy of your salvation, a gift that you have so freely given us. In Jesus’ name, Amen.


Translation by John Potter

QUE HARÉ SEÑOR?

HECHOS 22:6-16
Porque serás testigo suyo a todos los hombres,
de lo que has visto y oído.
Hechos 22: 16

Para que el encuentro de Cristo con Saulo en el camino de Damasco llegase a ser algo más que una experiencia personal inusitada, Pablo reconoció que esa visión demandaba hechos por parte suya.
En virtud de que la salvación es una dádiva, obra de la gracia divina, algunas personas consideran que para ser cristianas no se necesita más que profesar fe en Cristo. Por supuesto, no se trata de conquistar un lugar en el Reino de Dios. Ciertamente somos salvos por gracia, pero si la salvación ha de significar algo para nosotros, o ha de ejercer influencia en bien de los demás, es menester que seamos hacedores de la palabra y no solamente oidores. Aceptar la vida que Jesús imparte, como don incomparable, y no transformar esta vida en acción, es privarnos del gozo de la salvación. Cada día que amanece nos trae nuevas evidencias de la bondad de Dios. Entonces qué mejor manera de iniciar nuestras labores, sino implorando de Él que nos indique la mejor manera de servirle.

Oración: Oh Dios, lleno de gracia y misericordia, enséñanos hoy la manera de expresarte mejor nuestra gratitud por tus múltiples bendiciones. Líbranos de privar a los demás del gozo de tu salvación, don que nos has brindado gratuitamente. Por Jesús. Amén.

No comments:

Post a Comment