Sunday, May 15, 2016

May 15, Sunday THANKS TO GOD PSALM 100

May 15, Sunday
THANKS TO GOD
PSALM 100
“Give thanks in all circumstance,
for this is God’s will for you in Christ Jesus.”
I Thessalonians 5:18

In every conversation when I was little I heard my grandmother say the phrase “Thanks to God.” She almost seemed to be repeating it unconsciously. And today I invite you to reflect upon this brief but urgent phrase of only three words. Do we recognize and sufficiently thank God for his constant presence in our lives?
    
The list of requests we make to God is immense, but what about our list of gratitude? Whether in sadness or in joy, in pain or in the plenitude of happiness, we need to give thanks to God from the heart. Furthermore, we should express our gratitude with a testimony of fidelity and service to our God.
    
Many Bible stories emphasize giving thanks. When Jesus broke bread, he blessed it and gave thanks to God before sharing it. Some people who had been healed were thankful in an express manner; others showed their gratitude with a sincere praise, or by putting themselves at the Master’s disposal. Today, whatever your situation may be, make a space in your devotion for thanksgiving. Make of your life a song of eternal thanks to the Lord.

Prayer:  Creator God, we thank you for your goodness, witnessed in the upsurge of life itself; for your company in each one of the seasons of our journey. We thank you for your fidelity, we thank you for so many and sacred things…Amen

Translated by John Walter

. 

GRACIAS A DIOS
SALMO 100
“Dad gracias en todo, porque esta es la voluntad de Dios
para con vosotros en Cristo Jesús.”
I Tesalonicenses 5:18

De pequeña escuchaba decir a mi abuela en cada conversación la frase “gracias a Dios”. Casi que la repetía inconscientemente. Y hoy les invito a reflexionar en esta breve pero imperiosa frase de sólo tres palabras. ¿Reconocemos y agradecemos lo suficiente a Dios por su presencia constante en nuestras vidas?
La lista de peticiones que hacemos a Dios es inmensa, pero ¿Qué hay de nuestra lista de gratitud?
Ya sea en la tristeza o en la alegría, en el dolor o en la plenitud de la felicidad tenemos que dar gracias a Dios desde el corazón.
Debemos además expresar nuestra gratitud con un testimonio de fidelidad y servicio a nuestro Dios.
Muchas historias bíblicas hacen énfasis en el agradecimiento. Jesús al partir el pan, lo bendijo y dio gracias a Dios antes de compartirlo. Algunas personas que habían sido sanadas, fueron agradecidas de una manera expresa, otras mostraron su agradecimiento con una alabanza sincera o poniéndose a disposición del Maestro. En este día, sea cual fuere su situación, haga de su devoción un espacio de agradecimiento. Haga de su vida un canto de gratitud eterna al Señor.

Oración: Dios creador, te agradecemos por tu bondad manifestada en el surgimiento mismo de la vida, por tu compañía en cada una de las estaciones de nuestro camino. Te agradecemos por tu fidelidad, te agradecemos por tantas y sagradas cosas… Amén




No comments:

Post a Comment