Wednesday, October 14, 2015

Wednesday, October 14 Anniversary of the Presbyterian Reformed Church of Palos MY FEARS Numbers 13:25-33

Wednesday, October 14
Anniversary of the Presbyterian Reformed Church of Palos


MY FEARS
Numbers 13:25-33

“Even though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil, for you are with me.”

Psalm 23:4

I must confess that, in spite of myself, I consider myself to be a fearful person. We experience many types of fear:  of people, of loneliness, of illness, of losing our jobs.  I would like to be different and to not be fearful of so many things, because I’ve realized that fear is paralyzing; it destroys dreams and plans and even the desire to live.  Fear eats us up inside without even being aware of our trauma, and when you wake up to your sad reality, it is already too late.  The cause of fear in people is lack of trust in God.

Israel had arrived at the frontier of the Promised Land. God’s promises were trustworthy; nobody would be capable of standing up to them. But at the moment of truth, they allowed fear to gain power over themselves and refused to advance.  The reason was not the enemy’s strength, but rather the lack of trust in God’s promises.

All of us encounter enemies along the way: obstacles, difficulties, challenges.  But at the hour of confronting our problems, do not allow your eyes to focus on your adversary; focus them on the God who empowers you.  Today can be a day of great victories.


Prayer: Lord, grant that I may be able to stand up to my fears and to trust more in you.

Aniversario de la IPR de Palos


MIS MIEDOS
Números 13:25-33

“Aunque deba yo pasar por el valle más sombrío,
no temo sufrir daño alguno, porque tú estás conmigo”

Salmo 23:4

Tengo que confesarlo, me considero —muy a mi pesar— una persona miedosa. Sentimos muchos tipos de miedo: a la gente, a la soledad, a la enfermedad, a perder el empleo. Quisiera ser distinta y no temerle a tantas cosas, porque me he dado cuenta de que el miedo paraliza, acaba con los sueños, con los planes y hasta con los deseos de vivir. El miedo nos come por dentro sin que tengas conciencia de tu drama, y cuando despiertas a tu triste realidad ya es demasiado tarde. La causa del miedo en las personas es la falta de confianza en Dios.

Israel había llegado a la frontera de la tierra. Las promesas de Dios eran seguras, nadie sería capaz de resistir en pie delante de ellos. Pero en la hora primordial, permitieron que el miedo se apoderara de ellos y no quisieron avanzar. La razón no era la fortaleza del enemigo, sino la falta de confianza en las promesas de Dios.

Todos encontramos enemigos en el camino: obstáculos, dificultades, desafíos. Pero a la hora de enfrentar los problemas, que tus ojos no se fijen en el adversario, sino en el Dios que te da fuerzas. Este día de hoy puede ser un día de grandes victorias.


Oración: Señor, que pueda yo crecerme ante mis miedos y confiar más en ti.


No comments:

Post a Comment