Thursday, October 8, 2015

Thursday, October 8 Celebration of the Dependent Church of Camagüey PRAYER IS NECESSARY Jeremiah 29:11-13

Thursday, October 8
Celebration of the Dependent Church of Camagüey

PRAYER IS NECESSARY
Jeremiah 29:11-13

Evening, morning and noon
I cry out in distress,
And he hears my voice.”

Psalm 55:17


“Saying a prayer” is a phrase that is at times used in an ironic manner in order to disguise a superstition. Prayer can also be the magic formula for those desiring success in a project or for a wish to be granted. Since they are aware of their incapacity to resolve problems, they use prayer as a last resort.  But that is not prayer.

Christian prayer is not an ensemble of learned and repeated phrases and words such as a litany.  Rather, it is an intimate and trusting conversation with God.  It expresses our total dependence with respect to a Person we know, such as when a child relates to his father.

Acknowledging God as a Father is an act of salvation.  God, out of love, wanted to save us.  Our first motive for prayer, therefore, should be to give thanks to Him.  We can receive and welcome God at every moment through prayer. None of our problems is too great or too small for Him.  Prayer should feel like a daily necessity to us.


Prayer: I lift up my prayer to you today, Lord, trusting that you always hear me.


Celebración de la ID de Camagüey

ORAR ES NECESARIO
Jeremías 29:11-13

En la tarde, en la mañana, al mediodía,
clamaré a Dios, y él oirá mi voz”

Salmo 55:17


“Hacer una oración”, es una frase que a veces se usa de una forma irónica para hablar sobre alguna superstición. La oración también puede ser la fórmula mágica para quienes desean que un proyecto les salga bien o que un deseo se cumpla. Como son conscientes de su incapacidad para resolver los problemas, evocan la oración como un último recurso. Pero eso no es orar.

La oración cristiana no es un conjunto de frases y palabras aprendidas y repetidas como una letanía, sino es una íntima y confiada conversación con Dios. Expresa nuestra total dependencia con respecto a una Persona a la que conocemos, como ocurre cuando un niño se relaciona con su padre.

Reconocer a Dios como un Padre es un acto de salvación. Dios, por amor, quiso salvarnos. Nuestra primera intención al orar, pues, debe ser darle gracias. A Dios podemos acudir en oración en todo momento. Ninguno de nuestros problemas es demasiado grande o demasiado pequeño para Él. Cada día debemos sentir la oración como una necesidad.


Oración: Elevo a ti mi oración hoy, Señor, confiando en que siempre me escuchas. 



No comments:

Post a Comment