Friday, March 4, 2022

March 4, Friday

BLESSINGS

Exodus 33:19

Blessed be the God and Father of our Lord Jesus Christ, who has blessed us in Christ with every spiritual blessing in the heavenly places,

Ephesians 1:3 (NRSV)

            I once heard a song that said the best way to fall asleep and enjoy a good rest is to count the blessings received, instead of little sheep. What good advice!

            Every day we enjoy many things that God gives us. That our heart beats is one of them. Waking up this morning is another. Knowing that Jesus offers us his love and forgiveness is one of the most important. So, we could enumerate many benefits, large and small that our creator allows us to experience daily.  Many people fail to see how many blessings surround them. They focus only on the negative aspects, and complaint occupies a very important place in their way of speaking.  That is why so many live lives bitter and full of stress.

            Being blessed does not mean that everything goes perfectly, nor does it mean that we are free from problems and difficulties. On the contrary, it is going through every circumstance with the confidence and attitude of knowing that we are in the hands of a loving and merciful God.  The word “blessing” deals with a sum of elements that make life a formidable experience.

 

Prayer:  Thank you Father because your blessings in my life are countless. For each of them I thank you, Lord.  Help me to eliminate all complaints from my life. Amen.

 

Translation by Pat Metcalf

 

 

Marzo 4, viernes

BENDICIONES

Exodo 33:19

Bendito sea el Dios  y Padre de nuestro Señor Jesucristo, que nos bendijo con toda bendición espiritual en los lugares celestiales en Cristo.

Efesios 1:3

            Escuché en una ocasión una canción que decía que la mejor manera de conciliar el sueño y disfrutar un buen descanso es contar las bendiciones recibidas, en vez de contar ovejitas. ¡Qué buen consejo!

            Cada día disfrutamos de muchísimas cosas que Dios nos regala. Que nuestro corazón palpite es una de ellas. Habernos despertado esta mañana es otra. Saber que Jesús nos ofrece su amor y perdón es una de las más importantes. Y así podríamos enumerar una gran cantidad de beneficios, grandes y pequeños, que nuestro Creador nos permite vivir a diario. Mucha gente  no logra ver cuántas bendiciones tiene a su alrededor. Se enfoca sólo en los aspectos negativos, y la queja ocupa un lugar demasiado importante en su forma de hablar. Esa es la razón por la cual tantas personas viven amargadas y llenas de estrés.

            Ser bendecido no quiere decir que todo sale a la perfección, ni tampoco que estamos libres de problemas y dificultades. Al contrario, es atravesar cada circunstancia con la confianza y la actitud de saber que estamos en las manos de un  Dios amoroso y lleno de misericordia. La palabra “bendición” trata de una suma de elementos que hacen de la vida una experiencia formidable.

 

Oración: Gracias Padre, porque  tus bendiciones en mi vida son incontables. Por cada una  de ellas te agradezco Señor. Ayúdame  a eliminar de mi vida toda queja. Amén.

No comments:

Post a Comment