Thursday, September 21, 2023

THURSDAY, SEPTEMBER 21

FORGIVE WITH ALL YOUR HEART

Ephesians 4:32

And forgive us our debts, as we also have forgiven our debtors.

Matthew 6:12 NIV

Undoubtedly, one of the most difficult things about being a Christian is to forgive.

How can we forgive the person who betrayed us? How can we treat him or her the same way we did before? How can we trust him or her again, especially if he or she is someone very close to us?

And God, how does he forgive me, you, everyone and every day?

And how do we seek forgiveness from others when we are the ones who have failed?

Is there someone we have not been able to forgive? Is there someone we need to ask forgiveness from? Today is a good opportunity to remove those thorns from our hearts. 

 

OraciĆ³n: My God, help me to forgive those who have done me wrong, just as you forgive me every day. Amen.

 

Translation by Pat Metcalf

JUEVES, 21 DE SEPTIEMBRE

PERDONAR DE CORAZON

Efesios 4:32

PerdĆ³nanos el mal que hemos hecho, asĆ­ como nosotros hemos perdonado a los que nos han hecho mal

Mateo 6:12

Sin lugar a dudas una de las cosas mƔs difƭciles de ser cristianos es perdonar.

¿CĆ³mo perdonar a ese que nos traicionĆ³? ¿CĆ³mo poder tratarlo de la misma manera que lo hacĆ­amos antes? ¿CĆ³mo volver a confiar en Ć©l o en ella, sobre todo si es alguien bien cercano a nosotros?

¿Y Dios, cĆ³mo me perdona a mĆ­, a ti, a todos y todos los dĆ­as?

¿Y cĆ³mo buscamos el perdĆ³n de los demĆ”s cuando somos nosotros los que fallamos?

¿Hay alguien a quien no hemos podido perdonar? ¿Hay alguien a quien necesitamos pedirle perdĆ³n? Hoy es una buena oportunidad para sacar esas espinas de nuestros corazones

 

OraciĆ³n: Dios mĆ­o, ayĆŗdame a perdonar a quienes me han hecho mal, de la misma manera en la que tĆŗ me perdonas todos los dĆ­as. AmĆ©n.

No comments:

Post a Comment