Saturday, January 15, 2022

Saturday, January 15

GOD’S PROVISION

Matthew 6:31-32

My God will meet all your needs according tp the riches of his glory in Christ Jesus.  (NIV)

Philippians 4:19

            The Bible is full of promises concerning God’s provision. Many verses assure us that our Creator is very interested in our lives and everything that has to do with our progress. He does not want us to endure hunger nor suffer misery. He desires to raise us and bring us toward a victorious life. Some people let fear invade them and they become unable to trust in God, in what he promises to give those who seek the truth. But we must be different. Let us learn to have faith in what he says about our lives.

            Therefore, let us each day spare some minutes to speak with God and express to him all that we feel. Absolutely everything. Let us tell him our worries and anxieties, let us receive his attention, so as to move forward. Let us think about how we are living. Do we complain at times? At times people do not receive the blessing they so desire; simply put, they do not live as those who would receive it. Let us put our hearts in order. Let us allow God’s peace to invade every corner our minds.

            Let us work, let us dream, and go forward and never lower our arms in life’s marvelous challenge. We will never again be without God’s provision.

 

Prayer: Gracious Lord, thank you for providing for me and my family every day. I know you never fail, Lord. Forgive me when at times I worry too much. Amen.

 

Translation by John Walter

 

 

Enero 15, sábado

PROVISION DE DIOS

Mateo 6:31-32

Mi Dios, pues, suplirá todo lo que os falta conforme a sus riquezas en gloria en Cristo Jesús

Filipenses 4:19

            La Biblia está llena de promesas acerca de la provisión de Dios. Muchos versículos aseguran que nuestro Creador está muy   interesado en nuestra vida y en todo lo que tiene que ver con nuestro progreso. No quiere que padezcamos hambre ni suframos la miseria. Desea levantarnos y llevarnos hacia  una vida victoriosa. Algunas personas permiten que el temor les invada y se vuelven incapaces de confiar en Dios y en lo que Él promete dar a quienes lo buscan de veras. Pero nosotros debemos ser diferentes. Aprendamos a tener fe en lo que Él dice acerca de nuestra vida.

            Por eso, cada día separemos unos minutos para hablar con Dios y expresarle todo lo que sentimos. Absolutamente todo. Contémosle nuestras inquietudes y ansiedades, y recibamos su aliento para seguir adelante. Pensemos de qué manera vivimos. ¿Nos quejamos muy a menudo? A veces la gente no recibe la bendición que tanto anhela, sencillamente porque no vive como quien habrá de recibirla. Pongamos en orden nuestro corazón. Permitamos que la paz de Dios invada cada rincón de nuestra mente. Trabajemos, soñemos, avancemos y nunca bajemos los brazos en el maravilloso desafío de la vida. Jamás nos faltará la provisión de Dios.

 

Oración: Gracias Señor, por proveer para mí y mi familia todos los días. Sé que nunca fallas, Señor. Perdóname cuando a veces me preocupo de más. Améén.

No comments:

Post a Comment