Monday, August 8, 2022

AUGUST 8

PRAISES FOR THE LORD

Psalm 106

Then they believed his promises and sang his praises.

Psalm 106:12 (NIV)

            Since 2020 an invisible enemy has attracted great attention in the official media. Unfortunately, it was COVID that gained a prominence in which the advance of a global–scaled pandemic made us vulnerable to a great measure.           

            In this catastrophic scenario, in which the coronavirus claimed countless lives, only faith in God seems to make sense, a God who stands in the midst of despair to show light at the end of the tunnel. A mighty God, whose splendor surpasses the heavens and the earth. A God who asserts justice and eternal life to everyone who believes in him, but who, at the same time draws our attention to our responsibilities in the disasters that occur.

            Many still fail to recognize him; others perhaps see him as responsible for so much tragedy, or also as the author who sends punishment to a lost humanity. But his infinite love and his mercy never have to do with that. Divine goodness continues to be within reach of everyone.

 

Prayer: Thank you, Lord, for the trust you daily sow in our hearts. Together we join in praise and prayer to you, asking that you accompany the families who have lost a loved one and that you have mercy amid the disastrous situations of today. Amen. 

 

Translation by John Walter

 

 

AGOSTO 8

ALABANZAS PARA EL SEÑOR

Salmo 106

Entonces ellos creyeron en sus palabras y le entonaron canciones de alabanza.

Salmo 106:12

            Desde el año 2020,  un enemigo invisible atrajo la  mayor atención en los medios oficiales. La COVID desafortunadamente ganó un protagonismo en el cual el avance de una pandemia a escala global nos hizo vulnerables en gran medida.

            En este panorama catastrófico, donde el coronavirus cobró infinidad de vidas, solo la fe en Dios parece tener sentido. Un Dios que se erige en medio de la desesperanza para mostrar la luz al final del túnel. Un Dios poderoso, cuyo esplendor sobrepasa los cielos y la tierra. Un Dios que asevera justicia y vida eterna a todo aquel que en Él cree, pero que a la vez nos llama la atención sobre nuestras responsabilidades en los desastres que ocurren.  

            Muchos aún no le reconocen, otros tal vez lo vean como el responsable de tanta desgracia, o incluso como quien envía el castigo a la humanidad perdida, más su amor infinito y su misericordia nada tienen que ver con ello, la bondad divina sigue estando al alcance de cada uno de ellos. 

 

Oración: Gracias Señor, por la confianza que siembras a diario en nuestros corazones. Nos unimos en alabanza y oración a ti, pidiéndote que acompañes a las familias que han perdido un ser querido, y tengas misericordia en medio de las situaciones desastrosas de hoy. Por Jesucristo. Amén.

No comments:

Post a Comment