Thursday, October 13, 2022

October 13

CONFESSION

Psalm 19:7-14

But who can discern their own errors? Forgive me my hidden faults.

Psalm 19:12

            “Ask God to show you your errors. If you do not know what they are, you cannot correct them.” That was the message at the front, in the altar. But in reality, when I asked God to do this, I didn’t expect him to show me so many. Do I have all of these faults?      

            I began by recognizing that what I had always considered as my capacity of discernment, or of offering a constructive criticism was, in fact, pride. Afterwards, I started thinking about how my insistence on having a perfectly orderly house had become an inconvenience to those I had most precisely wanted to enjoy the house: my family.

            Every time I ask this question God reveals another fault in a new way, or painfully more than one, old faults that I must reconsider.

            To see and accept a fault is a sign of humility. But a greater humility is to ask forgiveness of those I’ve offended and ask God to transform my soul. It’s in this that I most appreciate God’s loving discipline. It is when I most depend upon God’s abundant grace, who surrounds and sustains me.

            God shows us our errors to lead us to fullness of life.

 

Prayer: Help me, O God, to every day confront and change those unhealthy habits. Amen.   

 

Translation by John Walter

 

Octubre 13

CONFESIÓN

Salmo 19:7-14

¿Quién se da cuenta de sus propios errores? ¡Perdona, Señor, mis faltas ocultas!

Salmo 19:12

            “Pídele a Dios que te muestre tus faltas. Si no sabes cuáles son, no puedes corregirlas”. Ese era el mensaje que estaba al frente en el altar. Pero cundo se lo pedí a Dios, en realidad no esperaba que me mostrara tantas. ¿Todas esas faltas tengo?

            Comencé por reconocer que lo que yo siempre había considerado como mi capacidad de discernimiento o de ofrecer una crítica constructiva, en realidad era orgullo. Después me puse a pensar en cómo mi insistencia por tener una casa siempre perfectamente ordenada se había vuelto una incomodidad para las personas a quienes precisamente más quería yo que disfrutaran la casa: mi familia.

            Cada vez que hago esta petición, Dios me revela de forma nueva otra falta, o más de una; o a veces, penosamente, viejas faltas que debo considerar de nuevo.

            Ver y aceptar una falta es muestra de humildad. Pero más humildad es pedir perdón a quienes he ofendido y pedir a Dios que transforme mi alma. Es en esto que más aprecio la amorosa disciplina de Dios, es cuando más dependo de la abundante gracia de Dios que me rodea y me sostiene.

            Dios nos muestra nuestras faltas para llevarnos a la plenitud.

 

Oración: Ayúdame Oh Dios, a enfrentar y cambiar cada día aquellos hábitos que no son saludables.  Amén.

No comments:

Post a Comment